SAMEN bestrijden we sociaal isolement

Omdat ons onderzoek aantoont dat iemand om wie je geeft zich op dit moment eenzaam voelt.


Wist je dat 1 op de 4 mensen zich sociaal geïsoleerd voelt?* 

Eenzaamheid is een groeiend probleem wereldwijd, en veel mensen merken dat de gevolgen ervan toenemen in de moderne samenleving. Maar liefst 54% van de mensen voelt zich niet op hun gemak om hulp te vragen*, en samen vormen deze problemen gezondheidsrisico's die de levensduur van een persoon kunnen beïnvloeden**.

Zoals het verband met dementie, hartaandoeningen en andere ernstige gezondheidsproblemen.

We wilden een beter begrip krijgen van sociaal isolement om zo bij te dragen aan een blijvende verandering in deze statistieken.

We zijn vastbesloten om actie te ondernemen, omdat we geloven dat iedereen de sociale connecties verdient die nodig zijn om te floreren. Via onze sociale missie, NIVEA CONNECT, gaan we de strijd aan met sociaal isolement en het stigma van eenzaamheid.

.

"SAAMHORIGHEID ZIT IN ONS DNA. DOOR HET BEWUSTZIJN VAN HET PROBLEEM TE VERGROTEN, INZICHTEN TE DELEN, TE ONDERWIJZEN EN MANIEREN TE CREËREN OM VERBINDING TE MAKEN, STRIJDEN WE TEGEN SOCIAAL ISOLEMENT."

GRITA LOEBSACK, VOORZITTER VAN NIVEA

Informatie
zet aan tot actie

 

Saamhorigheid zit in ons DNA en dus wilden we iets doen aan het probleem van sociaal isolement. 

Мы будем повышать осведомленность, чтобы помочь снизить стигматизацию социальной изоляции, обучать и налаживать значимые социальные связи путем:

  1. Использование голоса и каналов нашего бренда для общения и взаимодействия с сообществами.
  2. К 2026 году создание местных проектов NIVEA CONNECT с партнерами в 40 странах.
  3. Поддержка и расширение глобального сообщества ученых, экспертов и организаций, борющихся с социальной изоляцией.


Социальная изоляция В ЦИФРАХ

A 25% full circle enclosing the text "1 in 4"

1 op de 4
voelt zich sociaal geïsoleerd

 

A 86% full circle enclosing the text "86%"
A 40% full circle enclosing the text "40%"
A 54% full circle enclosing the text "54%"

54% vindt het
moeilijk om steun te vragen

Onze studie heeft ons geholpen een beter begrip te krijgen van wat sociaal isolement betekent. Een deelnemer deelde: "Mijn vrienden zijn verhuisd, mijn familie is in het buitenland en door het werken op afstand voel ik me niet verbonden en alleen". Dit gevoel komt maar al te vaak voor, 9 van de 10 geven aan dat ze verlangen naar meer zorg en verbinding in hun leven*.


We willen graag helpen, maar we weten dat we sociale isolatie niet alleen kunnen bestrijden. Daarom hebben we wereldwijd de handen ineengeslagen met organisaties om actie te ondernemen, het stigma rond dit probleem te verminderen en betekenisvolle verbindingen te creëren.

Two women looking off-camera with a blue sky and trees in the background.

Мы воюем
ВМЕСТЕ

 

С аккредитованными партнерами, охватывающими различные области, от специалистов в области психического здоровья до социальных активистов, мы стремимся использовать целостный и эффективный подход. Наша цель — к 2026 году реализовать проекты NIVEA CONNECT в 40 странах, гарантируя, что наши усилия дойдут до нуждающихся сообществ, независимо от географического положения. Используя местные знания и глобальный опыт, мы стремимся создать значимые связи и долгосрочные изменения в мировом масштабе.

Een inspirerend voorbeeld hiervan is te vinden in Zuid-Afrika. Het Thanda Community Centre biedt diverse programma’s die een veilige omgeving creëren voor jonge kinderen om dagelijks naar school te gaan, voor jongeren om sociale vaardigheden te ontwikkelen via naschoolse activiteiten, en voor ouderen om in contact te komen met andere primaire verzorgers, waarbij zij hun vaardigheden delen en tegelijkertijd positieve relaties opbouwen. Deze initiatieven zijn van cruciaal belang om sociaal isolement te voorkomen door inclusieve interacties te bevorderen en leden van alle leeftijden actief te betrekken bij de Thanda-gemeenschap. 

In Tsjechië richt onze partner Nevypusť Duši zich op de preventie van geestelijke gezondheidsproblemen bij kinderen en adolescenten. Hun programma, 'The Background for the Soul', geeft jongeren de tools om vroege signalen van psychische problemen te herkennen, gezonde copingstrategieën aan te leren en aandacht te besteden aan zelfzorg. Door het welzijn binnen schoolgemeenschappen te versterken, helpen ze isolement te voorkomen dat kan leiden tot ernstigere geestelijke gezondheidsproblemen.

Познакомьтесь с
НАШИМИ ПАРТНЕРАМИ

Dit is nog maar het begin.

 

Ons doel is om tegen 2026 NIVEA CONNECT-projecten te realiseren in 40 landen, waarmee we gemeenschappen wereldwijd ondersteunen. We kijken ernaar uit om onze inzet verder uit te breiden, met tal van nieuwe projecten die in het komende jaar van start gaan. Deze pagina wordt continu bijgewerkt met de nieuwste partners en initiatieven, dus bezoek ons regelmatig om te zien hoe we samen een verschil maken.


*Gebaseerd op de gegevens verkregen uit een NIVEA-onderzoek in meerdere landen naar sociaal isolement met 8.000 respondenten, januari 2024

**Office of the U.S. Surgeon General. (2023). Our epidemic of loneliness and isolation: The Surgeon General’s advisory on the healing effects of social connection and community.

Younger and older men smiling at each other against a clear blue sky.

Ресурсы и
обновления

Исследование NIVEA о социальной изоляции

Ознакомьтесь с отчетом NIVEA CONNECT, в котором подробно изложены исследования социальной изоляции, ее влияния и того, как NIVEA стремится изменить ситуацию к лучшему.

Frequently asked​
QUESTIONS

Почему NIVEA уделяет особое внимание борьбе с социальной изоляцией?

NIVEA — это бренд, который глубоко укоренился в ценностях единства и инклюзивности. И мы стремимся внести свой вклад в мир, в котором у каждого есть социальные связи, необходимые для процветания. Социальная изоляция и одиночество влияют на здоровье и благополучие людей всех возрастов, социально-экономического положения и культур, и с помощью NIVEA CONNECT мы стремимся бороться с этим, способствуя значимым социальным связям.
 

Что делает NIVEA для борьбы с социальной изоляцией?

NIVEA будет повышать осведомленность, чтобы помочь снизить стигматизацию социальной изоляции, обучать и обеспечивать значимые социальные связи с помощью трех основных рычагов. Мы будем использовать голос нашего бренда и каналы для общения и взаимодействия с сообществами. К 2026 году мы создадим локальные проекты NIVEA CONNECT с партнерами в 40 странах, а также будем поддерживать и расширять глобальное сообщество ученых, экспертов и организаций, борющихся с социальной изоляцией.

С какими проектами сотрудничает NIVEA и как они отбираются?

Мы сотрудничаем с избранными местными социальными проектами по всему миру, которые вносят свой вклад в нашу борьбу с социальной изоляцией. Они отбираются на основе набора определенных критериев отбора, которые были разработаны в сотрудничестве с экспертами, чтобы гарантировать их соответствие требованиям NIVEA CONNECT. Подробнее о некоторых из этих проектов вы можете узнать в разделе «Познакомьтесь с нашими партнерами».