VIER DIT MET ONS

Onze expertise op het gebied van huidverzorging voor mannen begon in 1922 met één product.

Een uitgangspunt dat de inspiratie vormde voor meer dan 100 jaar voortdurend pionieren en innoveren - alles om mannen over de hele wereld de beste huidverzorgingsroutine te bieden.

Kijk met ons mee terug op onze reis. We blikken terug op de verschillende stijlen door de verschillende decennia heen en zien hoe NIVEA de afgelopen eeuw een vertrouwde partner was in huidverzorging voor mannen.

De jaren 20 van de vorige eeuw

De jaren 20 van de vorige eeuw

In 1922 werd het eerste NIVEA-product voor mannen gelanceerd - NIVEA scheerzeep.

Dankzij dit verzorgingsproduct hoefden mannen niet meer naar de herenkapper, maar konden zij zich ook thuis glad scheren.

Leuk weetje: De NIVEA scheerzeep zat in een zilverkleurig hervulbaar blikje.

De jaren 30 van de vorige eeuw

De jaren 30 van de vorige eeuw

Aan het begin van dit decennium zagen westerse mannen er elegant uit: ze droegen bijvoorbeeld een pak, hadden sluik haar en een gladgeschoren gezicht.

NIVEA stelde mannen in staat om deze look thuis te creëren: niet alleen met de reeds gelanceerde NIVEA scheerzeep maar ook met de nieuwe scheercrème, gelanceerd in 1930.

De jaren 40 van de vorige eeuw

De jaren 40 van de vorige eeuw

Als gevolg van de Tweede Wereldoorlog lag de productie van alle Beiersdorf-producten aan het eind van de oorlog stil.

De meeste filialen van Beiersdorf in de landen die tegen Duitsland vochten werden tijdens de oorlog onteigend. Daarnaast verloor Beiersdorf ook de NIVEA-handelsmerken in deze landen.

Hoewel Beiersdorf na de oorlog de handelsmerken begon terug te kopen, had dit duidelijk een enorm effect op de NIVEA-producten voor mannen en in het algemeen.

De jaren 50 van de vorige eeuw

De jaren 50 van de vorige eeuw

In het begin van de jaren vijftig ging de economische opleving gepaard met een hernieuwd optimisme en een nieuwe dynamiek.

Dit had ook invloed op de manier waarop huidverzorging werd beschouwd en afgebeeld.

Terwijl de naoorlogse routine eerder gewoon en functioneel was, ging het er in het begin van de jaren 50 met name om om weer plezier te krijgen in het verzorgen van jezelf en je huid.

Een beroemde look uit die tijd: de grote vetkuif, geïnspireerd door Elvis en James Dean.

De jaren 60 van de vorige eeuw

De jaren 60 van de vorige eeuw

In dit decennium lag de nadruk op vrijetijdsactiviteiten, waarbij het autobezit toenam en de strandcultuur een hoge vlucht nam.

Dit was ook terug te zien in de stijl van mannen: we zagen een actievere en nonchalantere man, die zijn haar veel losser droeg dan voorheen.

De nieuwe popcultuur had ook een grote invloed op het kapsel van mannen. Mannen lieten hun haar lang groeien en kamden het naar voren . Deze look kwam bekend te staan als de "mop-top" en was sterk geïnspireerd door de Beatles.

De jaren 70 van de vorige eeuw

De jaren 70 van de vorige eeuw

Naarmate de strandcultuur aan populariteit bleef winnen, groeide niet alleen de behoefte aan passende producten - zoals NIVEA Sun - maar ook het haar van mannen werd steeds langer.

In de jaren 70 hadden veel mannen halflang tot schouderlang haar, wat kenmerkend werd voor deze periode.

In deze "hippietijd" was qua kapsels vrijwel alles aanvaardbaar, hetgeen de plotse verschijning van het beruchte "matje" verklaart.

De jaren 80 van de vorige eeuw

De jaren 80 van de vorige eeuw

In de loop van de jaren 80 zagen we een verschuiving naar over het algemeen korte kapsels voor mannen, doordat een mannelijkere look in de mode was.

Deze look bracht ook weer verschillende huidverzorgingsbehoeften met zich mee: veel mannen waren ontevreden over hun aftershaveproducten en beschreven deze als irriterend.

De NIVEA aftershave balsem - een bijna alcoholvrije aftershave - werd een goed ontvangen oplossing voor dit probleem.

Het succes van dit product leidde zelfs tot NIVEA's eigen mannenlijn: NIVEA for men.

De jaren 90 van de vorige eeuw

De jaren 90 van de vorige eeuw

In dit decennium had een breed scala van subculturen, zoals grunge, hiphop en de ravecultuur, een sterke invloed op de mode en stijl voor mannen.

Het is lastig om één specifieke stijl uit de jaren 90 aan te wijzen. Een gemeenschappelijk kenmerk is echter dat de meeste van deze verschillende looks gepaard gingen met een gladgeschoren gezicht.

Om aan deze behoefte tegemoet te komen, lanceerde NIVEA een mild scheerproduct: de Sensitive scheergel en Sensitive aftershave balsem uit de NIVEA for men-lijn.

Dit is een lijn voor de gevoeligere huid en is tot op heden nog steeds de bekendste NIVEA MEN lijn.

Een ander belangrijk product dat NIVEA lanceerde: de eerste NIVEA for men deodorant!

De zeroes

De zeroes

De subculturen bleven de stijl van mannen ook in het nieuwe millennium beïnvloeden, net als het verlangen van mannen naar een fris en schoon gezicht. Natuurlijk bracht NIVEA MEN diverse producten op de markt die aan de uiteenlopende behoeften van de moderne man voldeden.

Cleansers zoals "NIVEA MEN Double Action Face Wash" en haarverzorgingsproducten zoals "NIVEA MEN Hair Care For Men SpeedPower Gel" gaven de moderne man precies wat hij nodig had om er goed uit te zien.

De jaren 10 van deze eeuw

De jaren 10 van deze eeuw

Gedreven door de behoeften van mannen ontwikkelden we het NIVEA MEN Crème Blik.
We lanceerden dit product in 2014: deze universele crème trekt snel in, is niet vet en is geschikt voor het gezicht, het lichaam en de handen. Voor de moderne man waren echter niet alleen de resultaten van zijn product van belang, maar ook het effect ervan op de planeet.

Wij waren het daar roerend mee eens en bleven uitstekende producten ontwikkelen die zorgen voor je huid en de planeet.

Qua stijl zagen we een grote verandering op het gebied van gezichtsbeharing: baarden en stoppels werden erg populair.

De jaren 20 van deze eeuw

De jaren 20 van deze eeuw

Vandaag en ook in de toekomst blijft NIVEA MEN producten maken die de moderne man in al zijn facetten eer aan doen.

Dit motiveert ons om te blijven pionieren en innoveren op het gebied van huidverzorging voor mannen - we zijn nog lang niet klaar!

De nieuwe NIVEA MEN SENSITIVE PRO Menmalist-lijn bevat slechts 10 essentiële ingrediënten: alles wat je nodig hebt voor een verzorgde huid & look.

De 10 uiterst zorgvuldig geselecteerde ingrediënten in de formule maken een eenvoudige maar effectieve verzorgingsroutine mogelijk die goed verdragen wordt door je huid. Daarmee richten we ons op de essentie, voor een verzorgde look en huidcomfort.

DE BARBERSHOP - EEN PLEK VOL GESCHIEDENIS

Bezoek de NIVEA MEN Barbershop om terug te kijken op een eeuw van expertise en zorg voor mannen. Barbershops waren altijd al een plek waar mannen zich niet alleen konden laten knippen en scheren, maar ook sociale contacten konden leggen.
DE BARBERSHOP - EEN PLEK VOL GESCHIEDENIS